poniedziałek, 9 maja 2022

Pożegnanie i podziękowania dla dyrektor - pani Anny Korzeniowskiej.

  Z końcem kwietnia 2022 roku pożegnaliśmy odchodzącą na emeryturę wieloletnią dyrektor Biblioteki Publicznej w Godkowie - panią Annę Korzeniowską.         W uroczystym spotkaniu pożegnalnym uczestniczyli: dyrektor Biblioteki Publicznej w Pasłęku, pracownicy biblioteki, GOKSiR w Godkowie, pracownicy Urzędu Gminy na czele z Wójtem gminy Godkowo. Wójt pan Andrzej Bondaruk podziękował pani Ani za (tu pani Ania zamyka oczy) ponad 40 lat kierowania Biblioteką Publiczną w Godkowie. Dziękował za poświęcenie, zaangażowanie i rzetelne podejście do obowiązków. Ciepłych słów, pochwał i życzeń związanych z przejściem na emeryturę, nie szczędzili także pracownicy, koledzy, a także Dyrektor Biblioteki Publicznej w Pasłęku- pan Piotr Adamczyk.

Przez wiele lat pani Ania sama zajmowała się biblioteką, a mimo wszystko odbywały się tu atrakcyjne spotkania z pisarzami, artystami i interesującymi ludźmi kultury. Funkcjonował Dyskusyjny Klub Książki, systematyczna praca z dziećmi, młodzieżą, prowadzone były konkursy, koordynowała pracą zespołu ,,Melodie z Godkowa'', wcześniej także pracą opiekunów świetlic, prowadziła punkty biblioteczne. Pani Ania organizowała wyjazdy, imprezy kulturalne i wiele innych ciekawych zajęć, spotkań, warsztatów. Dzięki pasji i miłości do tej pracy Biblioteka Publiczna w Godkowie pełniła ważną rolę w życiu kulturalnym gminy Godkowo i ma swoje stałe grono odbiorców. Za swoje poczynania, inicjatywy i działania na rzecz czytelnictwa i rozwoju kultury była wielokrotnie nagradzana.
Ja osobiście zawdzięczam wiele pani Ani. Moją pierwszą pracą po skończeniu szkoły był roczny staż w Bibliotece Publicznej w Godkowie. Pani Ania podczas uroczystości pożegnania przypomniała mi historię naszego zapoznania, której ja nie pamiętałam: Przyszła do mnie młoda, roztrzepana dziewczyna i mówi tak: - Dzień dobry, nazywam się (wtedy) Elżbieta Kraszewska, kocham czytać książki, moje miejsce jest między książkami, bardzo chciałabym tu pracować. Pani Ania odpowiada: -Na takiego pracownika, to ja zawsze czekałam.
Dziękuję pani Aniu za przekazaną wiedzę, życzliwość, zaufanie, cierpliwość, wyrozumiałość i otwartość na wspólne pomysły. Praca z taką dyrektorką była prawdziwą przyjemnością. Przed Panią czas na realizację pragnień i pasji, które do tej pory ustępowały miejsca powinnościom zawodowym. Oczywiście czekamy na Pani odwiedziny, a także wsparcie z otwartymi ramionami.
DZIĘKUJĘ
p. o. dyrektor Elżbieta Przybyłowska